09-9514276

כל אחד שעיצב  אתר מסחר אלקטרוני, או אפילו חשב על הרעיון, מודע היטב כי מדובר בתהליך מאוד מסיבי. שישנן אינסוף דרכים לבנות את  האתר ולעצב את הממשק שלו. מאחר ובסופו של דבר אחת המטרות העיקריות של בניית אתר מסחר אלקטרוני, היא גם קידומו בגוגל, להלן כמה נקודות חשובות שכדאי להקפיד עליהן מראש.
 
1. דגשים ל - SEO 
אתר eCommerce הוא עדיין אתר אינטרנט, אז אתה עדיין צריך לייעל את זה בדרך הרגילה. המשמעות היא שחשוב להקפיד על אופטימיזציה של כל דף באתר, לרבות כתובות URL ידידותיות , הימנעות מתוכן כפול (תופעה נפוצה באתרי מסחר אלקטרוני בהם מוצר מופיע ביותר מקטגוריה אחת) . במקרים כאלו יש להקפיד על תג "rel = canonical" בדף הרלוונטי.

2. בניית אמון משפיעה על שיעור ההמרות
ההבדל בין בחירת אתר אחד למשנהו בהחלטה לרכוש את אותו מוצר הוא לא רק על המחיר. הקונים צריכים לסמוך על העסק שלך לפני שהם משאירים בו חלק מהמזומנים שלהם.
ניתוח ויזואלי של אתרי מסחר מראה כי הקונים מחפשים את המיקום ואת פרטי הקשר של בית העסק וכן מבקרים בפרופילים של המדיה החברתית של העסק. ודא שיש לך את כל המידע הזה, שכן אלו מהווים אותות אמון עבור מוצרים ושירותים בעידן המדיה החברתית. מחקר שנעשה בארה"ב מראה כי המלצות לקוחות וביקורות מוצר יכול להגביר את ההמרה ביותר מ 50%.  אמזון מספקת דוגמה טובה לכך:
הוספת אייקונים המצביעים על "קניה בטוחה", מדיניות החזרת מוצרים מסייעים גם הם להגברת האמון באתר.

3. עיצוב ו UX
חוויית המשתמש (UX) באתר eCommerce  לרבות מהירות טעינת הדף ונוחות הניווט הם קריטיים בתהליכי קנייה און ליין. אתר שהוא טעינה של עמוד לוקחת מעל שתי שניות גורם לאובדן העניין אצל הגולשים. לאחר 7 שניות מעל 70% מהגולשים כבר לא ישארו באתר. לכן גם גוגל בוחנת את מהירות טעינת העמוד כפונקציה של דירוג האתרים שלה.
 
פשטות הניווט הוא עוד פרמטר חשוב בקניות באינטרנט, זה עלול להיות מתסכל אם המוצרים אינם מופיעים במקום ההגיוני בניווט. המוטו הוא פשוט - אם הם לא מצליחים למצוא אותו, הם לא יכולים לקנות אותו.
בעת תכנון הניווט של האתר חשוב להכנס לנעלי הגולשים. האם הם יודעים מה הם מחפשים או האם הם זקוקים להמלצות? 
 
4. חוויית קניות
לפעמים דברים קטנים עושים הבדל גדול.
- האם החיפוש נוח לשימוש? האם המידע נגיש וברור אודות תכונות המוצר, מועדי אספקתו, עלויות המשלוח?
האם תאור המוצר מתאים למה שקהל היעד מחפש - תיאור קצר, או מדריך בעל תוכן מעמיד ואולי אפילו סרטון וידאו? סקר בבריטניה העלה כי מכירות של מוצרים שבמידע אודותם כלל סרטונים היו כ-10% יותר מאשר מוצרים ללא סרטון.
סרטון הוא דרך מצוינת להראות לאנשים מה הם מקבלים וכיצד להשתמש בו. ועם החשיבות הגוברת של וידאו כתוכן שאנשים אוהבים לשתף הרי שזוהי סיבה טובה להשקיע בסרטוני וידאו.
 
5. עגלת קניות 
 
נטישת עגלת קניות היא בעיה מרכזית עבור אתרי eCommerce. אנשים נוטשים עגלות קניות כי הם מבזבזים זמן יקר בתהליך או כי אינם רוצים ליצור חשבון או כי התהליך מורכב מדי. לפעמים הם נוטשים בעקבות הפתעה לא נעימה בגין עלויות המשלוח יקרות, או בעיה באמצעי התשלום. למעשה כמעט 70% של עגלות באינטרנט ננטשים את עגלת הקניות. אחת הדרכים לשפר את הסטטיסטיקה העגומה היא להציג את השלב בתהליך בו הגולש נמצא, לצמצם את מספר הדפים הנחוצים להשלמת עסקה. להבטיח כי הקונים יודעים מראש אם המוצר זמין או לא. לאפשר מילוי פרטים מהיר לגולשים שכבר ביצעו רכישה בעבר, 
 

אופטימיזציה לאתר מסחר אלקטרוני