אתר Optistore הוקם לצורך פיתוח נוכחות ארצית לחנות הדגל של החברה שנמצאת באזור המרכז. האיפיון הראשוני כלל מספר מטרות : בניית אתר מושך מבחינה ויזואלית, היצע מוצרים רחב, אתר אינטרנט מהיר וקל לשימוש, אינטגרציה למערכות מידע וניהול מלאי וקופה המשותפים לחנות הרגילה. הפרויקט התחיל עם עבודת מחקר וניתוח איפיון של צרכים וארכיטקטורת מידע. לאחר מכן בשלב עיצוב ופיתוח של האתר נבחנו מספר אופציות על מנת להציג את המגוון הגדול של המוצרים, חלקם בעלי מאפיינים שונים (עדשות מגע לעומת משקפי שמש) תוך דגש על היצע נרחב מבלי להתפשר על מהירות הגלישה. הפלטפורמה שנבחרה מבוססת על Joomla. הפרויקט כלל התאמות ספציפיות של הפלטפורמה לצרכים הייחודיים של האתר ומורכבות ניהול המוצרים שבו הכוללת מעל 4000 סוגי פריטים שונים. כדי להקל על מהירות הטעינה פותח מנגנון cache נפרד שמאפשר דפדפוף מידי מעמוד אחד לשני, גם כאשר ישנה תעבורה נרחבת באתר.
בנוסף פותחה עבור האתר מערכת ייחודית של שוברי מתנה המאפשרת לגולשים לקנות שוברי מתנה ולשלוח אותם בצורה מאובטחת לקרוביהם. רכיב נוסף שפותח במהלך הפרויקט הוא אפשרות להציע מוצרים נבחרים בפורמט של דיל יומי מוגבל בזמן וזאת על מנת להגדיל את מספר הנרשמים לאתר על מנת לצרף אותם לרשימות תפוצה עתידיות.
על הלקוח ודרישותיו:
הלקוח, קמעונאי משקפיים בעל מוניטין המתמחה במשקפיים ועדשות מגע, שאף ליצור פלטפורמת מסחר אלקטרוני מקיפה המציעה מגוון רחב של מוצרי משקפיים ללקוחות בכל הגילאים וצרכי המרשם. הדרישות של הלקוח כללו עיצוב אתר ידידותי למשתמש שהציג את קטלוג המוצרים המגוון שלו, סיפק אפשרויות סינון מתקדמות עבור מרשמים שונים, והקל על עסקאות מקוונות מאובטחות. הם ביקשו ליצור חווית קניות מקוונת מרתקת, שתתאים גם לאנשים המודעים לאופנה וגם לאלו המחפשים תיקון ראייה.
הפתרון שהצענו ללקוח:
מתוך הבנת הצורך של הלקוח לפנות לקהלי יעד שונים, בניית אתר מסחר אלקטרוני רב תכליתי שהקיף מגוון מוצרי משקפיים. עיצבנו אתר מושך מבחינה ויזואלית שהציגה ביעילות את הקטגוריות השונות של משקפיים ועדשות מגע. האתר כלל תמונות באיכות גבוהה, תיאורי מוצרים מפורטים ואפשרויות סינון שאפשרו למשתמשים לצמצם את הבחירות שלהם על סמך סוג מרשם, סגנון מסגרת, סוג עדשה ועוד.
כדי להבטיח חווית קניה חלקה, שילבנו תכונת ניסיון וירטואלית למשקפיים, המאפשרת למשתמשים להעלות את התמונה שלהם ולמעשה "לנסות" מסגרות שונות. הטמענו שערי תשלום מאובטחים והצפנת SSL כדי להגן על נתוני לקוחות במהלך עסקאות. הפלטפורמה פותחה עם עיצוב רספונסיבי, המבטיח פונקציונליות ואסתטיקה מיטבית בין מכשירים שונים.
האתגרים שעמדנו בפניהם:
אחד האתגרים העיקריים היה שילוב תכונת הניסיון הוירטואלית למשקפיים בצורה מדויקת. פיתוח הטכנולוגיה דרש זיהוי פנים מדויק וסימולציות מציאותיות של פריימים כדי לספק תצוגה מקדימה אותנטית של האופן שבו מסגרות שונות ייראו אצל לקוחות.
האיזון בין הצורך לספק גם מוצרי משקפיים אופנתיים וגם מוצרים לתיקון ראייה באותה פלטפורמה דרש ארגון קפדני של קטלוג המוצרים וממשק המשתמש כדי להתאים גם לסגנון וגם לפונקציונליות.
התוצאות:
השקת אתר המסחר האלקטרוני למשקפיים ועדשות מגע הניבה תוצאות יוצאות דופן עבור הלקוח. הפריסה המאורגנת של האתר, יחד עם אפשרויות סינון מתקדמות, עוררו תהודה ללקוחות שחיפשו פתרונות משקפיים שונים. תכונת הניסיון הוירטואלית הייתה פופולרית במיוחד, והציעה דרך מרתקת ומותאמת ללקוחות להמחיש פריימים שונים על פניהם.
תהליך התשלום החלק ואפשרויות התשלום המאובטחות תרמו לשיעורי המרה גבוהים יותר ולהפחתת שיעורי נטישת העגלה. העיצוב הרספונסיבי הבטיח שלקוחות יוכלו לקנות בנוחות במכשירים שונים, והעצים את חווית הקנייה הכוללת.
לאחר ההשקה, הלקוח חווה צמיחה משמעותית במכירות המקוונות, כאשר הלקוחות העריכו את מגוון האפשרויות הזמינות ואת היכולת לבצע קניות מהנוחות של ביתם. הכללת ביקורות ודירוגים של לקוחות חיזקה עוד יותר את אמינות המוצרים, בעוד שכלי ניתוח סיפקו תובנות לגבי העדפות הלקוחות.