חנות Idan Aceramica נבנתה לצורך קידום מכירות און ליין של מותג ותיק בתחום מוצרים הקרמיקה. מתרת הפרויקט הוגדרה כ : שירות אתר ישן ששימש כקטלוג מסחרי, קידום המותג, שיפור חווית המשתמש, שיפור המיקומים בתוצאות האורגניות של גוגל ולגידול מכירות מקוונות. הקמת האתר התבססה על פלטפורמת Joomla שלה הותקנו יישומים ייחודים למטרת הפרויקט. הפרויקט מכיל רכיב חיפוש ייחודי, יכולת התממשקות ל API חיצוני של מועדוני לקוחות חיצונים ואתרי פרסום שונים לרבות ZAP. במהלך הפרויקט ניתן דגש מיוחד לנראות של האתר בדפדפנים השונים כדי לשמור על חוויות משתמש גבוה לכל גולש ומכל מכשיר. גולשים יכולים להוסיף ביקורות למוצרים שונים כדי לסייע בהדרכה והמלצה של גולשים אחרים. המערכת מאפשרת קבלת מפרט טכני מדויק של כל מוצר כדי לאפשר לגולשים לקבל מידע עשיר לפי הרכישה ולעודד אותם לנסות פריטים חדשים. האתר החדש כולל תמונות באיכות גבוהה וכן נבחנו מספר עיצובים כדי לבדוק מה מהם הוא התורם ביותר לרכישה באתר (a/b test) . מערכת ניהול המידע כוללת פונקציונליות מתקדמות, כגון העלאות וידאו, הדמיית תלת מימד ועוד.
על הלקוח ודרישותיו:
הלקוח , קמעונאי מוביל של מוצרי קרמיקה וחדרי אמבטיה, ביקש לבנות אתר מסחר אלקטרוני כדי להציג את מגוון המוצרים הרחב שלהם ולספק חווית קנייה חלקה ללקוחות. הדרישות של הלקוח כללו בניית אתר אינטרנט אסתטי המציג ביעילות את קטלוג המוצרים, לספק מידע מפורט על המוצרים ולהקל על בצוע עסקאות מקוונות מאובטחות.
הפתרון שהצענו ללקוח:
מתוך הבנת הצורך של הלקוח להציג מגוון רחב של מוצרים, בנינו אתר מסחר אלקטרוני מקיף התואם את מטרותיו. עיצבנו אתר מושך מבחינה ויזואלית שאפשרה סיווג ברור של מוצרים, המאפשרת למשתמשים לנווט בקלות ולמצוא את מוצרי הקרמיקה וחדרי האמבטיה הספציפיים שהם חיפשו. האתר כלל תמונות באיכות גבוהה, מפרטים מפורטים ותיאורים מקיפים כדי להבטיח שלקוחות יוכלו לקבל החלטות רכישה מושכלות.
כדי להקל על עסקאות חלקות, שילבנו שערי תשלום מאובטחים והטמענו הצפנת SSL כדי להגן על פרטי הלקוח. הפלטפורמה פותחה עם עיצוב רספונסיבי, המבטיח חוויה עקבית וידידותית למשתמש על פני שולחן העבודה, הטאבלט והמכשירים הניידים. כדי לתת מענה גם לצרכנים קמעונאיים וגם ללקוחות B2B, יישמנו תמחור מותאם אישית ותהליך הזמנה בכמות גדולה יותר עבור לקוחות עסקיים.
האתגרים שעמדנו בפניהם:
אחד האתגרים העיקריים היה להציג ביעילות את מגוון המוצרים המגוון מבלי להתיש את המשתמשים. ארגון הקטלוג הנרחב והבטחת שהתכונות הייחודיות של כל מוצר יועברו בצורה מדויקת דרשו שיקולי סיווג ועיצוב קפדניים.
הטמעת תמחור מותאם אישית ותהליך יעיל של הזמנות בכמות גדולה עבור לקוחות B2B היוו אתגר טכני, שכן הוא דרש קידוד מותאם אישית כדי לספק חוויות משתמש שונות המבוססות על פרופילי לקוחות וכמויות הזמנה.
התוצאות:
השקת אתר המסחר האלקטרוני של מוצרי קרמיקה ואמבטיה הוכיחה את עצמה כמוצלחת ביותר. הפריסה המאורגנת של האתר, יחד עם מידע מפורט על המוצר ותמונות באיכות גבוהה, עוררה הדים הן בקרב צרכנים בודדים והן לעסקים שחיפשו ציוד בנייה ושיפוץ. לקוחות העריכו את היכולת לעיין במגוון רחב של מוצרים ולמצוא במהירות את מה שהם צריכים.
התמחור האישי ותכונות ההזמנה בכמות גדולה עבור לקוחות B2B הובילו למעורבות מוגברת מצד עסקים, וכתוצאה מכך נפחי הזמנות גדולים יותר. העיצוב הרספונסיבי תרם לחוויית קנייה חיובית בסלולר, ואיפשר ללקוחות לגלוש ולבצע רכישות בנוחות מהסמארטפונים שלהם.
לאחר ההשקה, הלקוח דיווח על עלייה משמעותית במכירות המקוונות, במיוחד מלקוחות B2B שמבצעים הזמנות בכמות גדולה. השילוב של ביקורות ודירוג לקוחות סייע בבניית אמון בקרב קונים פוטנציאליים, בעוד שכלי הניתוח של האתר סיפקו תובנות לגבי התנהגות המשתמש והעדפותיהם.